Zapytanie ofertowe - usługa schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Małogoszcz
30 grudnia 2022
Małogoszcz, dnia 30-12-2022r.
ZAPYTANIE OFERTOWE O WARTOŚCI ZAMÓWIENIA DO 130 000 złotych
(niniejsze zapytanie ma formę rozeznania rynku i nie stanowi zapytania ofertowego w rozumieniu przepisów ustawy PZP)
Rodzaj zamówienia: usługa schronienia dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Małogoszcz
Zwracamy się z prośbą o przedstawienie swojej oferty na poniżej opisany przedmiot zamówienia:
- Opis przedmiotu zamówienia:
- świadczenie usług schronienia dla 10 osób bezdomnych (5 kobiet i 5 mężczyzn) w postaci:
- schroniska dla bezdomnych,
- noclegowni,
- ogrzewalni
- osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Małogoszcz [w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1507, 1622, 1690.)],
- potrzebującym pomocy (z wyjątkiem nieletnich), których miejscem zameldowania jest Gmina Małogoszcz.
- każdorazowe umieszczenie osoby, o której mowa w pkt. 1 odbywać się będzie odpowiednio na podstawie skierowania do noclegowni i ogrzewalni lub indywidualnej decyzji administracyjnej przyznania pomocy w formie udzielenia schronienia, wydanej przez Kierownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Małogoszczu. Decyzje zawierać będą:
- imię i nazwisko świadczeniobiorcy,
- rodzaj usług i ich szczegółowy zakres oraz czas trwania usług.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcia świadczenia usług w oparciu o dane przekazane faksem i telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone kopią decyzji administracyjnej w ciągu 7 dni.
- Liczba osób wymagających schronienia – ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń, będzie uzależniona od rzeczywistego zapotrzebowania na usługi schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Małogoszcz, dlatego Zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.
- Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 10 dnia następnego miesiąca z wyłączeniem miesiąca XII, za który rozliczenie następować będzie do 23 grudnia 2023 r.
– zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie
14 dni od daty doręczenia faktury do MGOPS w Małogoszczu.
– podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia;
- Termin realizacji zamówienia:
od 01 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
III. Opis kryteriów wybory wykonawcy:
Podstawowym kryterium oceny oferty będzie cena oraz dogodne umiejscowienie schroniska (odległość od siedziby Zamawiającego). Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z najniższą ceną. W toku badania i oceny ofert, Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonych ofert.
- IV. Warunki realizacji zamówienia:
- Podmiot składający ofertę na schroniska dla bezdomnych, zobowiązany jest do zapewnienia osobom, o których mowa w pkt. 1, następującego zakresu usług:
- całodobowego schronienia z zapewnieniem własnego łóżka i pościeli (materac, poduszka, kołdra lub koc i poszwy oraz prześcieradło) oraz stałego dostępu do WC
i łazienki z ciepłą i zimną wodą; - trzech posiłków dziennie;
- środków czystości i higieny osobistej, a w razie potrzeby środki do odwszawiania;
- niezbędnego ubrania odpowiedniego do pory roku;
- pomocy w sprawach formalno-prawnych, w tym wyrobienie dowodu osobistego, rejestracja w urzędzie pracy, zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego, ustalenie stopnia niepełnosprawności, itp. – zgodnie z kompetencjami i zasobami ludzkimi;
- zapewnienia podstawowych lekarstw dostępnych bez recepty i środków opatrunkowych oraz dostępu do lekarza pierwszego kontaktu;
- prowadzenie pracy socjalnej i zajęć aktywizacyjnych.
- całodobowego schronienia z zapewnieniem własnego łóżka i pościeli (materac, poduszka, kołdra lub koc i poszwy oraz prześcieradło) oraz stałego dostępu do WC
- Podmiot składający ofertę na świadczenie usług noclegowni, zobowiązany jest do zapewnienia osobom, o których mowa w pkt. 1, następującego zakresu usług:
- Podmiot składający ofertę na schroniska dla bezdomnych, zobowiązany jest do zapewnienia osobom, o których mowa w pkt. 1, następującego zakresu usług:
– tymczasowej pomocy w postaci miejsca noclegowego, umożliwiającego spędzenie nocy w warunkach gwarantujących ochronę życia i zdrowia;
- Podmiot składający ofertę na świadczenie usług ogrzewalni, zobowiązany jest do zapewnienia osobom, o których mowa w pkt. 1, następującego zakresu usług:
– tymczasowego schronienia umożliwiającego interwencyjny, bezpieczny pobyt
w ogrzewanym pomieszczeniu wyposażonym co najmniej w miejsca siedzące. - Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu.
- Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenie schronienia.
- Dopuszczalne jest składanie ofert częściowych.
- Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
Wymagania niezbędne:
- w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego;
- wymagania dotyczące lokalu schroniska: Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarno-epidemiologiczne i przeciwpożarowe. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski.
- Sposób, miejsce oraz termin składania ofert:
- Ofertę należy złożyć w formie pisemnej, na załączonym formularzu ofertowym: pocztą, faksem 41/3855386 lub poczta elektroniczną malogoszcz_mgops@poczta.onet.pl
- Ofertę należy złożyć w terminie do dnia (godziny): 9 stycznia 2023 r. do godz. 09:00.
- Stawkę należy podać w „Formularzu Ofertowym”.
- Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania.
- Dopuszcza się możliwość składania ofert częściowych.
- Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie Umowy (załącznik
nr 3)
VII. Wymagane dokumenty:
- Wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący
o podstawie działalności podmiotu, z zastrzeżeniem, że jego data wydania obowiązuje do dnia 30 grudnia 2022 r.
- W przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis
z Krajowego Rejestru Sądowego, - W przypadku pozostałych podmiotów – inny dokument właściwy dla podmiotu,
- Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących
z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnych, - Inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do reprezentowania – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:
– upoważnienie do składania oferty na realizacje określonego zadania publicznego,
– zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę porozumienia z MGOPS w Małogoszczu,
– upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie. - Odpis statutu.
VIII. Osobą upoważnioną do kontaktu z oferentami jest:
Joanna Ziętal tel. 41/3855386
Pliki do pobrania
- Formularz-ofertowy-1673252695.odt (17.56 KB, odt)
- oswiadczenie-o-spelnieniu-wymagan-formalnych-1673252697.odt (17.97 KB, odt)
- Tresc-zapytania-ofertowego-1673252703.docx (19.54 KB, docx)
- Tresc-zapytania-ofertowego-1673252706.pdf (116.98 KB, pdf)
- wzor-umowy-1673252708.odt (22.84 KB, odt)
- Wzor-umowy-1673252710.pdf (145.65 KB, pdf)